TATRA T-148 C ve všech modifikacích

 

                Cisternové automobily TATRA 148 jsou určeny podle provedení k plnění pozemní techniky, k plnění letadel a k přepravě pohonných hmot.

 

                Cisternové automobily TATRA 148 jsou třínápravové s kyvadlovými polonápravami a nezávislým odpérováním všech kol. Obě zadní nápravy jsou trvale poháněny, pohon přední nápravy lze zapnout v případě potřeby. Jsou  využívány i pro tah  cisternových přívěsů  CP 11.

 

a)  Cisternový automobil - plnič pozemní techniky T-148-CL

         Je určen k doplňování palivových nádrží pozemní techniky měřenými a filtrovanými pohonnými hmotami.  Objem  nádrže je 11.000 l.

 

 

b)  Cisternový automobil - plnič letadel CAPL-T-148-15

         Je určen k doplňování  ( odsávání ) nádrží letadel  (pozemní techniky) měřenými a filtrovanými pohonnými hmotami. Druhořadě k dopravě, skladování a přečerpávání pohonných hmot. Objem  nádrže ze skelného laminátu je 15.000 l.

 

c)  Cisternový automobil - přepravník CA-T-148-17

         Je určen k přepravě všech druhů pohonných hmot a ve spojení s prostředky hromadného doplňování k plnění pozemní a letecké techniky. Druhořadě pro skladování a přečerpávání pohonných hmot. Objem nádrže ze skelného laminátu je 17.000 l.

 

Cisternový automobil - přepravník CA-T-148-17  ( T-148 CA )

 

 

 

Techniká data

Plnič pozemní techniky

T-148 CL

Plnič letadel

CAPL-T148-15

Přepravník PH

CA-T148-17

Strojový spodek

T-148 PP 4V

T-148 PP 36 VN

T-148 PP VN

 

6 x 6

6 x 6

6 x 6

Výkon motoru

156 kW

156 kW

156 kW

Délka

8.813 mm

8.965 mm

8.965 mm

Šířka

2.480 mm

2.500 mm

2.500 mm

Výška

2.900 mm

2.970 mm

2.917 mm

Světlá výška

290 mm

290 mm

290 mm

Hmotnost

 

 

 

- pohotovostní

13.060 kg

11.600 kg

11.830 kg

- celková

22.800 kg

23.850 kg

24.500 kg

Speciální nástavba

 

 

 

Nádrž – skutečný objem

11.000 l

15.000 l

17.000 l

Materiál nádrže

Ocel

Skelný laminát

Skelný laminát

Čerpadlo

100 SLVN 4/4 DS

100 SLVN 4/4

100 SLVN 4/4

 

Odstředivé

DS 03 odstřed.

DS 03 odstřed.

Dopravované množství

1.000 l/min

1.000 l/min

1.000 l/min

Filtr

F 230.80

ZTS

-

Měřič

L 600

9101.80

-

Plnící rychlost

 

 

 

- jednou výdejní pistolí

300 l/min

300 l/min

-

- tlakovou koncovkou

-

416 l/min

-

 

 

 

T - 148  VNM

 

        Nákladní terénní automobil TATRA 148 VNM  6 x 6 je určen k přepravě užitečného nákladu do hmotnosti  13.000 kg. Na komunikacích utáhne automobil přívěsy o maximálně přípojné hmotnosti 20.000 kg;  v únosném  terénu jeden nebo dva přívěsy do  10.000 kg.

                                                    Automobil  TATRA  148  VNM

 

Takticko – technická data

 

Délka

8.595 mm

Šířka

2.500 mm

Výška přes poklop

2.600 mm

Výška s plachtou

3.250 mm

Světlá výška

290 mm

Celková hmotnost

 

- na silnici

23.500 kg

- v terénu

18.500 kg

Užitečný náklad

 

- na silnici

13.000 kg

- v terénu

8.000 kg

Pohotovostní hmotnost

10.500 kg

Maximální dovolená hmotnost přívěsu

 

- po veřejných komunikacích

20.000 kg

- v terénu

10.000 kg

Celková hmotnost jízdní soupravy

 

- na silnici

38.000 kg

- v terénu

28.500 kg

Brodivost

800 mm

Maximální dovolená rychlost

80 km/hod

Spotřeba

32.5 l + 5%

Motor – typ

Tatra 2-928-17 s omezovacím regulátorem

Druh

Vícepalivový, čtyřdobý, vznětový s

Přímým vstřikem paliva

Počet válců

8

Uspořádání válců

Samostatné válce ve dvou řadách do V

Vrtání / zdvih

120/140

Výkon při 2000 ot.min-1

148.6kW

Hlavní převodovka

Převody s čelními ozubenými koly se

Šikmým ozubením, 2-5.rychlostní stupeň s

Jištěnou synchronizací

Počet rychlostních stupňů

5-vpřed, 1-vzad

Přídavná převodovka

Převod ozubenými koly, s mezinápravovým

Diferenciálem pro zdvojenou zadní nápravou

Počet rychlostních stupňů

2 (normální a redukovaný)

Brzdy

 

- Provozní

Vzduchová, dvoukruhová

- Parkovací

Ruční, mechanická působící přes hnací ústrojí

- Odlehčovací

Výfuková, uzavírá výfukové potrubí a přívod

Paliva

Pneumatiky

11.00 – 20 eHD 14 PR

 

 

 

 TATRA    1 4 8    S 1 a  S 3

 

            Nákladní automobil TATRA 148  S 1 (jednostranný sklápěč) S 3 (třístranný sklápěč) je třínápravový automobil s pohonem na všechna kola a pohon přední nápravy je vypínatelný.

Je určen pro přepravu nákladů do celkové váhy 26000 kg a ve spojení do soupravy až do celkové váhy38000 kg. Osvědčuje se zde konstrukce kyvadlových polonáprav a soustava uzamykatelných diferenciálů s mezinápravovým diferenciálem.

TATRA 148S3

 

 

 

 

 

 

Motor

 

Typ

TATRA 2- 928- 1 naftový , vzduchemchlazený

Vrtání

120/140 mm

Obsah

12 667 cm3

Výkon

212 k/2000 ot/min

Měrná spotřeba

180g/kh

 

 

 

    

 

 

Hlavní technické údaje

 

 

 

TATRA  S 1

 

TATRA S 3

pohotovostní váha  kg

10600

11060

užitečné zatížení     kg  silnice

                                      terén                                                             

11500

15500

10940

14940

obsah korby (bez navršení)  m3

9

8

průměr zatáčení   m     

18,5

18,5

průměrná spotřeba (váha 22000 a rychlosti 50 km/h)       

31,2

31,2

napětí  

24 V

24 V

obsah palivové nádrže   l

200

200

pneu    

11 x 20

11 x 20

 

 

AUTOJEŘÁB   AD  070

T – 148 

 

Autojeřáb AD 070 je silniční výložníkový jeřáb o nosnosti 7000 kg.Je montován na podvozku TATRA 148 a je zvlášť vhodný pro rychlé, krátkodobé zásahy i ve velkých vzdálenostech a pro práci v těžkém terénu. Popis podvozku včetně motoru viz Tatra 148 VVN nebo Tatra 148 S3.

T – 148 AD 070

 

Tento jeřáb je konstrukčně odvozen od autojeřábu AB 063 s malými úpravami tj. změněná kabina,hydraulický systém a protizávaží,čímž se dosáhlo vetší nosnosti na 7.000 kg.

                Nosná konstrukce jeřábu je z větší části svařovaná – rám s výklopnými podpěrami, trubkový výložník,konsola motoru,kabina jeřábníka a skříň protiváhy.Příhradový trubkový výložník je lichoběžníkového průřezu a má kladkovou hlavici, která dovoluje dosáhnout vyložení 6 m se základním výložníkem a 8,5m s nástavcem od osy otáčení.

                Všechna pohybová ústrojí jsou poháněna hydraulicky .Jeřáb je poháněn naftovým motorem automobilu,který přes převodovou a redukční skříň podvozku pohání zubové vysokotlaké čerpadlo,které je napojené na hydraulické obvody přes rozvaděč.

 

Hlavní takticko – technická data jeřábu

 

Maximální sklopný moment

24 tm

Maximální výložení:

 

- základní výložník

6 m

- výložník s nástavcem

8.5 m

Nosnost při vyložení

 

- do 2.9 m

7.000 kg

- do 4.8 m

5.000 kg

- do 6 m

4.000 kg

- do 8.5 m

2.500 kg

Pracovní rychlosti

 

a) otáčení o 3600 (s max. břemenem)

65 s

b) rychlosti zdvihu háku – pro zákl. výložník

7 m/min

                                            - pro nástavec

15.6 m/min

c) rychlost zdvihu výložníku

 

     - vztyčení  

30 s

     - spuštění

30 s

                                              

 

Uvedené hodnoty platí pouze za předpokladu, že budou provedena všechna potřebná opatření k zajištění stability jeřábu tj. úplné vyklopení a zajištění opěr, zavěšení protiváhy a při ustavení jeřábu do přibližné vodorovné polohy.                             

                Silniční jeřáb je určen pro manipulaci s břemenem v pracovním rozsahu, jaký je umožněn vlastním jeřábovým zařízením.

 

Váha jeřábu – pohotovostní

15.560 kg

Rozměry:

 

- délka v transportní poloze

8.220 mm

- délka v transportní poloze s nástavcem

10.635 mm

- šířka s opěrkami sklopenými

4.100 mm

- šířka s opěrkami zvednutými

2.440 mm

- výška v transportním postavení

3.420 mm

 

 

 

Hydraulické lopatové rýpadlo UDS 110a ; UDS 114a

     

         Hydraulické lopatové rýpadlo UDS 110a je stroj na strojovém spodku automobilu TATRA 148.  Hydraulické lopatové rýpadlo UDS 114a  je stroj na strojovém spodku TATRA 815 - P17.

Hydraulické lopatové rýpadlo UDS 110a

 

 

           Rýpadlo je opatřeno lopatou se zuby a odnímatelným rozrývacím nožem na dně lopaty. V mírném klimatickém pásmu ( v rozsahu teplot okolního vzduchu  -15° C  až + 37° C ) je schopné vykonávat tyto práce :

 

·  hloubení příkopů o šířce 1,1 m a hloubce do  6,1 m,

·  hloubení jam o hloubce do  6,1 m,

·  úpravu vjezdu do brodu a výjezdu z brodu,

·  přemísťování   skácených   stromů  a  jiných  válcových  břemen do průměru  70 cm a od hmotnosti  1.200  kg (  s úplně  vysunutým  výložníkem )  do  hmotnosti  4.700 kg  ( s úplně zasunutým výložníkem ) s rýpadlem podepřeným na vodorovné rovině.

 

         Rýpadlo lze použít na práci v horninách 2 - 4. třídy a ve snadno trhatelných horninách 5.třídy podle  ČSN 73 3050 s měrnou hmotností nejvýše 1.800 kg/m3.  Při práci  v horninách 5.třídy je nutno horninu nejdříve rozrušit nožem upevněným na dně lopaty.

 

            Strojový podvozek se zesíleným pérováním předních kol umožňuje velkou pohyblivost rýpadla na silnicích i únosných polních cestách.

 

  

Hlavní takticko - technická data  ( UDS 110 a )

  

Délka stroje s výložníkem v horní přepravní poloze                     8.900 mm

Šířka podvozku                                                                                              2.490 mm

Výška kabiny strojníka                                                                              3.440 mm

Výška stroje s výložníkem v horní poloze                                         3.700 mm

Vzdálenost vnější zadní plochy od osy otáčení svršku                                2.870 mm

 

Vzdálenost podpěr v podélném směru                                               4.300 mm

Vzdálenost podpěr v příčném směru                                                  2.680 mm

 

Dosahy s hloubkovou lopatou

 

Výložník zcela zasunut

· maximální vodorovný dosah                                                               5.920 - 6.200 mm

· maximální hloubkový dosah                                                                1.400 - 2.000 mm

 

Výložník zcela zasunut

· maximální vodorovný dosah                                                               10.100 - 10.500 mm

· maximální hloubkový dosah                                                                4.900 -  6.100 mm

 

Technické údaje

Geometrický objem lopaty                                                                       0,5 m3

Teoretický čas pracovního cyklu                                                           22  s

 

Dovolený sklon při práci

· v příčném směru                                                                                        5°

· v podélném směru                                                                                     10°

 

Rypná síla

· při zasouvání výložníku                                                                         88   kN

· při vysouvání výložníku                                                                        74,6 kN

 

Maximální síla na řezné hraně lopaty od válce lopaty                 73,5 kN

 

Nosnost při zasunutém výložníku                                                         4.700 kg

Nosnost při zcela vysunutém výložníku                                                            1.200 kg

 

Provozní hmotnost                                                                                       20.200 kg

Tlak přední nápravy na terén                                                                   46 kN

Tlak obou zadních náprav na terén                                                      156 kN

 

Maximální přepravní rychlost na silnici                                              50 km/hod

Maximální stoupavost                                                                               asi 50 %

 

Motor strojového spodku -typ                                                               T2 - 928 -1

Výkon při 2.000ot.min-1                                                                                                                 148 kW

Průměrná spotřeba paliva na100 km                                                   65 l

 

Motor rýpadla - typ                                                                                     ZETOR 8601

Výkon při 2.200ot.min-1                                                                                                                               82,4 kW

Objem válců                                                                                                  6.842 cm

Chlazení                                                                                       vodní s nuceným oběhem atermoregulátorem

Průměrná spotřeba paliva                                                                      24 l/Mh

 

Takticko - technická data urýpadla UDS 114 a  se liší v podstatě pouze u strojového spodku.

 

Rýpadlo má tyto hlavní části:

 

· strojový spodek T-148 nebo T-815 s pomocným pohonem

· spodní rám

· hydraulické podpěrnézařízení

· horní rám

· naftový motor ZETOR 8601

· náhon hydraulickéhočerpadel

· pracovní zařízení

· hydraulické zařízení

· kabina strojníka

· ovládání rýpadla

· elektrické zařízení

· filtrační a ventilačnízařízení

· příslušenství.

 

Umístěni stroje UDS 114a na železničnímvoze

1 – folie PVC; 2 – klínky k zajištění; 3 – vzpěra; 4 – klínyk zajištění kabiny; 5,6,7,8 –vázací drát

 

 

  

Automobilní rýpadlo D-031a, D-032a

 

        Speciální vozidlo T-148 snástavbou universálního rýpadla. Používá se k rozpojování, těžení, případně knakládání zemin třídy 1 - 4 ( dle ČSN 733050 ) při budování stavebníchvýkopů, ochranných okopů a pod.

 

 

Takticko – technická data

 

Délka

9.300 mm

Šířka

2.450 mm

Výška

3.960 mm

Hmotnost

24.500 kg

Maximální dovolené stoupání

300

Obsluha

1 strojník a řidič

Spotřeba

11 l NM – 30/hod.

Ovládání rýpadla

Pneumatické, pomocí stlačeného vzduchu

Dodávaného kompresorem K1EKO 1000

Výkon kompresoru

2,5 m3 (min. provozní tlak 7 pk.cm-2

 

D – 031a                         D – 032a

Stabilizační opěry

2                                      4

Zabrzdění plošiny při těžení

Ne                                   ano

  

 

Pracovní nástroj

Lopata

 

Výšková

Hloubková

Obsah m3

0.4

0.4

Šíře rýhy mm

500

500

Maximální výpočetní dosah

6.850

7.700

Maximální vysýpací výška

5.500

3.500

Vysýpací výše při max. rýpacím dosahu

1.500

2.850

Maximální rýpací hloubka pod úrovní rýpadla

800

4.000

Počet čelních zubů

4

4

Počet bočních zubů

2

2

Síla působící na zubech lopaty Mp

5

5